niedziela, 17 lutego 2019

Moje ostatnie zakupy książkowe ;-)


         Lubię kupować książki i oczywiście je czytać., Więc często dodaje ciekawe pozycje Książkowie do mojej domowej biblioteczki. 
         Moje zakupy są jednak zawsze przemyślane, rzadko jest to spontaniczny zakup i rzadko jestem z tych zakupów niezadowolona i tak tez było i tym razem. W pewnej księgarni internetowej zakupiłam kilka książek, które chciałabym w najbliższym czasie przeczytać o to one;

Charlotte Gerson – Cud Terapii Gersona  



          Przyznam się Wam, że jestem na etapie poszukiwania różnych ukrytych terapii, które mogą wyleczyć różne choroby, ale i także zachować zdrowie na długie lata. Nic, więc dziwnego, że tym razem sięgnęłam po książkę opisującą metodę leczenia autorstwa Maxa  Gersona. 
        Żyjemy w trudnych czasach pod względem, jakości żywności i sposobie odżywiania. Zapomnieliśmy o naturalnych produktach zastępując je niezdrowym żywieniem pełnych toksycznych dodatków, dlatego coraz częściej ludzie chorują i coraz częściej w młodym wieku umierają. 
       Pora, więc wrócić do jedzenia warzyw, owoców , pić wyciskane naturalne soki oraz odtruwać nasz organizm z toksyn i chemikalii, którymi nas trują.
           Ta książka ma właśnie taki cel leczy choroby, która tradycyjna medycyna uważa za nieuleczalne.Ta metoda jest przede wszystkim cudownym lekiem na raka, ale nie tylko raka można nią wyleczyć …Dzisiejsza medycyna jest biznesem a nie służbą mającą pomagać ludziom, dlatego jesteśmy zdani tak naprawdę tylko na siebie, dlatego polecam przeczytanie tej książki -ona może pomóc.

Zbigniew Breśkiewicz  - Jak łatwo i skutecznie  uczyć się języków obcych




           Żyjemy w globalnej wiosce i czy tego chcemy czy nie musimy uczyć się języków obcych. Jeden język już nie wystarcza trzeba poznać następne, aby ułatwić sobie to zadanie warto poczytać o najefektowniejszych metodach nauki języków obcych. Na tą książkę polowałam dość długo nie można kupić jej już w z zwykłych księgarniach, lecz tylko księgarniach internetowych. A ja nie za bardzo ufam zakupom przez Internet. 
        Młam już jedną książkę tego autora pt Superumysł jak uczyć się 3 razy szybciej. Spodobały mi się wtedy jego spostrzeżenia, więc chciałam przeczytać kolejną książkę tego autora.  
          Zależało mi jednak na tym, aby książka opisywała realne metody nauki języków obcych a nie jakieś zmyślone typu język obcy w dwa tygodnie itp. bzdury. Myślę, że się nie zawiodę na tej książce. Pan Brześkiewicz jest nauczycielem języka obcego, więc jego rady są wiarygodne i na pewno wspomogą pracę nad językami obcymi.

Carolos  Ruiz Zafon - Cień wiatru


             Tą książkę chciałam przeczytać już dawno, autor jest bardzo popularny w Polsce, więc musiałam nadrobić zaległości lekturowe; -).
          Akcja dzieje się w Barcelonie gdzie poznajemy 10 letniego Daniela. Ojciec głównego bohatera książki jest właścicielem księgarni, gdy przychodzi odpowiedni czas zabiera on swojego syna do magicznego miejsca. Tym miejscem jest Cmentarz zapomnianych książek. Spośród tysiąca książek, które stoją na półkach Daniel wybierze jedną książkę, która odmieni jego życie na zawsze…
           Myślę, że będzie to ciekawa lektura a autor książki będzie jednym z moich ulubionych pisarzy.

Arturo Perez  Reverte  - Klub Dumasa





          Są takie książki, których lepiej nie czytać a nawet ich nie dotykać, bowiem może się to skończyć tragicznie dla tych, dla których wiedza z nich nie jest przeznaczona. Przekona się o tym pewien bibliotekarz, który dostaje zlecenie sprawdzenia wiarygodności satanistycznej księgi, którą prawdopodobnie współautorem był sam Lucyfer …
            Wkroczymy w świat magiczny pełen intryg, morderstw oraz będziemy mieć także okazje poznać świat demonów i jego bohaterów ... Tak, tak  nawet Piekło ma swoich bohaterów i ma swoją historię, o czym  raczej nikt nie lubi pamiętać;-)
           Oglądałam Dziewiąte Wrota z fenomenalnym  Johny  Depp , więc fabuła tej książki nie jest mi obca, ale z tego, co wiem film poruszył tylko jeden z wątków książki ten satanistyczny a mnie interesują wszystkie wątki poruszane w tym dziele , Myślę, że będzie to fascynująca lektura.

             A co Wy teraz czytacie i jakie są Wasze plany czytelnicze? 

10 komentarzy:

  1. Bardzo spodobał mi się Cień Wiatru, jak bd miała czas przeczytaj Grę Anioła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli spodoba mi się Cień wiatru na pewno sięgnę , bo Grę Anioła . ;-)

      Usuń
  2. Kiedys ogladalam w necie material o diecie Gersona.
    Jakos mnie nie przekonuje, ze owoce i warzywa w naszym swiecie nie posiadaja zanieczyszczen zwiazanych z nasza cywilizacja. To jest wszedzie i we wszystkim. Nie unikniemy tego.

    Ja natomiast na wlasne oczy widzialam przemiane kolezanki, ktora przeszla na diete Kwasniewskiego. Tlusto, im tlusciej tym lepiej... malo weglowodanow, tzn musza ci one byc, ale nie w wielkich ilosciach. No i mormalnie cud. Kolezanka choruje od 22 lat na stwardnienie rozsiane , a od 20 jest na diecie Kwasniewskiego. O tej porze powinna byc zwiotczala, wegetujaca w lozku roslinka , a tu ups. Pomimo choroby, dziewczyna jest nadal aktywna zawodowo. Daje rade….
    Czyi z tymi cudami, kazdemu chyba inny pomaga:)

    Cien wiatru- wiem, ze jest dobre bo sie siostra ma tym autorem zaczytuje:) Mnie jak na razie nie przekonala do owej ksiazki. Mamy ( ja i siostra) calkiem odmiennie gusta czytelnicze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owoce i Warzywa zwłaszcza GMO posiadają zanieczyszczenia, dlatego polecane są produkty ekologiczne, jak najbardziej naturalne. Pewnych rzeczy nie unikniemy, ale możemy niwelować skutki jedzenia złej zywności . Byłam i jesten na diecie warzywno owocowej dr Dąbrowskiej i ona mi bardzo pomogła. Jest ona podobna do diety Gersona z tym, że pierwszy etap jest u Dąbrowskiej bardziej restrykcyjny natomiast Gerson zaleca lewatywy z kawy. Chcę spróbować tej metody. Myślę także o terapii Tombacka terapia sokami, chodzi mi o znalezienie najlepszej metody oczyszczania organizmu i utrzymania dobrego zdrowia.

      Twoja koleżanka mogłaby się wyleczyć dietą Dąbrowskiej, ta metoda leczy stwardnienie Osiane, ale musiałaby zrobić testy na alergie pokarmowe, bo na pewno je ma, Może także spróbować dietę Gersona też może ją z tej choroby wyleczyć, natomiast o diecie Kwaśniewskiego słyszałam, ale musze dokładniej się jej przyjrzeć, może komuś bardziej z mojej rodziny będzie odpowiadać, bo nijak nie mogę ich namówić na leczenie metoda Dąbrowskiej,

      A ty Aniu Cień Wiatru czytałaś czy nie możesz się za nią zabrać? Wiem, że literatura Hiszpańska i latynoamerykańska ci nie pasuje. A jaki jest twój ulubiony pisarz?

      Usuń
    2. " (…) dlatego polecane sa produkty ekologiczne…" hm... we wspolczesnych czasach trudno jest znalezc "czysta", ekologiczna zywnosc. Wystraczy , zeby sasiad obok stosowal GMO, kiedy my probujemy wprowadzic gospodarke eko i … pozamiatane. Ponoc GMO jest bardzo dominujace. Kiedys sie cieszylam , ze zakupilam nasiona pomidorow wolne od GMO, nie modyfikowane genetycznie. Potem sobie poczytalam ekologow i wyszlo mi, ze jezeli w okolicy ludzie kupuja sadzonki ze sklepow- chociazby pomidorow - to pszczoly poprzenosza to co trzeba na te ekologiczne sadzonki i bedzie po ekologi- tak , ze trzeba sie pogodzic.

      Kolezanka raczej nie da sie przekonac na diete warzywna, bo dieta Kwasniewskiego bardzo jej odpowiada i ona uwaza, ze trzyma ja w jako takiej formie. Poza tym kiedy zaczyna jesc inaczej , wtedy ma zoladkowo watrobowe sensacje, czyli najprawdopodobniej zostanie na swojej diecie.

      Nalezy czytac o dietach i znalezc to, co nam odpowiada. Z drugiej strony ten swiat zwariowal. Nasi przodkowie, jedli to, co sami wyprodukowali. Nie stosowali diet nie laczenia, owocowych, tlustych, nisko weglowodanowych … i zyli nawet zdrowo.

      Cien wiatru nie czytalam… jakos nie mam ochoty. Beletrystyki kupuje malutko. Szkoda mi kasy. Lepiej wypozyczyc z biblioteki Nie czytam ksiazek dwa razy, chyba ze to jakis poradnik, ksiazka potrzebna do egzaminow. Przy okazji takowych lektur robie notatki na marginesie ksiazki. Ostatnio zas oprocz ksiazek fachowych kupuje biografie, reportaz, autobiografie… wywiady rzeki.
      Ostatnio zakupilam, przeczytalam i podalam dalej "Krolestwo za mgla" wywiad z autorka Pasazerki, Zofia Posmysz. Przeczytalam tez "Wstyd" Salmana Rushdiego. No i przerabiam ebooka o psach: "Oczami psa" Aleksandry Horowitz.

      Usuń
    3. Tu masz racje łatwo nie jest, ale coś musimy robić, aby poprawić swoje zdrowie, nie możemy czekać na zbawienie boskie lub godzić się na kalectwo lub śmierć. Trzeba walczyć Aniu.

      Co do koleżanki możesz jej polecić, aby się zapoznała z Dietą Dąbrowskiej i dietą Gersona niech przeczyta książki, zawsze przecież może wrócić do diety Kwaśniewskiego, jeśli dieta warzywna jej nie pomoże nic nie traci a wiele może zyskać.
      Rzeczywiście każdy ma swoje metody, bo każdy ma inny organizm. Ja nie mogłabym spróbować diety Dukana, bo po mięsie nie najlepiej się czuję, ale są osoby, które dzięki tej diecie rozwiązały swój problem z nadwagą, Każdy musi znaleźć swoją drogę, ale nie powinniśmy się zamykać na nowe rozwiązania,

      Co do książek mam podobnie jak ty dwa razy rzadko sięgam po ta samą lekturę moje zakupy książkowe są starannie dobrane, nie wydaje pieniędzy na byle, jaki zakup tylko na to, co warto mieć w swojej biblioteczce/

      Ostatnio miałam w planach przeczytać Akrdiego Fiedlera Spotkałem szczęśliwych Indian. Książka opisuje Indian w Gujanie angielskiienj,. Polski autor podobno popularny w Polsce w PRL, ale przyznam się szczerze , ze przeczytałam kilka rozdziałów i odłożyłam ją na polkę, nie wciągnęła mnie. Wisi mi nadal w Lubimy czytać, że ją czytam, ale sięgnęłam teraz po inne lektury … Czasami są książki, które nas odpychają trudno powiedzieć, dlaczego tak jest, po prostu nas nie urzekają.

      Usuń
  3. Film Dziewiąte Wrota widziałem kilka lat temu. Książki nie znam, pozostałych też nie.
    Krabikord

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedawno, gdy byłam w księgarni pytałam o książkę Paulo Coelho młoda dziewczyna poprosiła mnie o przeliterowanie nazwiska tego autora. Osłabłam jak można nie słyszeć o Coelho i nie wiedzieć jak jego nazwisko się pisze ( dysortografią nie można tego wytłumaczyć) Wiadomo, że nie każdy przeczyta Cortazara, ale każdy powinien przeczytać Carlosa Ruiza Zafon i jego książki przynajmniej te najważniejsze po to, aby orientować się w współczesnej kulturze. Nie każe go lubić i nie zmuszam i nie zamierzam zmuszać ludzi do tego, aby to był ich ulubiony pisarz, ale każdy powinien znać pewnych pisarzy i ich dzieła, które odbiły się szerokim echem w życiu literackim.

      Pamiętam, że wszyscy mówili o Beacie Pawlikowskiej a ja jeszcze jej nie czytałam, bo cóż ja nie korzystam z biblioteki, ale książki kupuje, więc siłą rzeczy opóźnienia czytelnicze są u mnie uzasadnione, więc jak najszybciej kupiłam jej książki, żeby je przeczytać i to radzę każdemu nawet osobom, które czytać nie lubią. Są lektury szkolne , które są obowiązkowe i lektury pozaszkolne, życiowe, które także są obowiązkowe. Coelho, Pawlikowska i Zafon do nich należą.
      Przeczytaj, więc Zafona koniecznie.

      Usuń
  4. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń